2008. december 30., kedd

Három falikép: más stílusban


Elkészült - még december elejére a 3 elkezdett faliképem. Mindegyik más stílust képvisel. Először a nyáron a Dunaújvárosban a foltos barátnőimnél elkezdett két színből álló watercolort sikerült befejeznem. Igazából már csak a szegély volt hátra, sokat keresgéltem, végül ezt a Hoffmann-féle gyönyörű bordós anyagot tettem hozzá. Érdekes volt összerakni a szív formát, talán még lehetett volna variálni, de így is a harmóniát sugározza nekem, ez is lett a cime: Harmónia (64 x 66 cm)
Volt egy lila apró mintás anyagom, amit beavatás után feltettem a polcra, majd eljön az ideje. Egyszer eszembe jutott, hogy terveztem a kertről, virágokról, fákról több képet is. Festettem többféle zöld színű anyagot procionnal, ezek lettek a háttér részei. A lila pedig adta a levendulát. Rávasaltam a kétoldalas vetexre, aztán kivágtam a sok-sok levendulaformát, majd felvasaltam a zöld alapra. Ennyi, majd a tűzéssel kicsit megbolondítottam. Így készült a Levendulaföld (57 x 55 cm)

Ildinél voltam "játszóházban", ahol többféle modern technikával ismerkedtünk meg. Most azt fejeztem be, ahol a tyvek papírt befestettem akrilfestékkel - én ezt színt metál kékből és zöldből kevertem ki - száradás után rávarrtam a "szőrős" fonalakat, kicsit kivágtam belőle itt-ott, majd hőlégfuvóval megdolgoztam. Kész volt a rávarrható feltét. Először úgy volt, hogy rávarrom egy megfelelő alapra, diszítem még, azután beszegem. Csakhogy olyan kicsinek tűnt. Sokat válogattam az alapok között, volt festett anyagom is, ami majdnem egyszínű, de mégis ez az anyag lett a befutó, megint egy amerikai anyag. De ez illett hozzá a legjobban, és eszembe jutott, mit mondott Zsuzsa amig utaztunk fel Pestre, miért habozok belevágni, hiszen ez csak egy anyag? És milyen igaza van! Tehát ezt választottam. Különben is, ha csak itt állnak és velem valami történik, akkor ki fogja ezeket felhasználni?! Na, de visszatérve a quiltemhez, arra gondoltam, kicsit nagyobb legyen, ezért felhasználtam a kivágott darabkákat is, felvarrtam mindet, jöhettek a gyöngyök és a tűzés. Kedves párom ránézett és azt mondta, olyan mint felülnézetből a szigetek az óceánban, vagy a tengerben. A színe pedig a smaragdot juttatta eszünkbe. Ez lett a címe: Smaragdszigetek (56 x 51 cm).
Így most a három falikép három stílusban készült el, bevallom, nekem a Levendulamező a kedvencem, a Smaragdszigetek mellett.

9 megjegyzés:

Marika írta...

Nagyon szépek lettek a faliképek nekem is a levendula tetszik. DE a szigetek csodálatos .Nagyon izgat a technikája .

Elizanikó írta...

A szigetek nagyon tetszenek, szívesen elmennék oda nyaralani ... télen ...

Szépeket varrtál. :o))

zazálea írta...

A betyárját, de gyönyörűek!

Polyák Ildikó írta...

Tényleg jó lett, Trudi. Én nagyon szeretem ezt a kéket meg zöldet, és ráadásul olyan gyönyörű volt a festéked is.

Trudi írta...

Úgy örülök, hogy így tetszik másnak is. Főleg a modern, mivel az ismerőseim körét eléggé megosztotta.

lomaquilt írta...

Szépek lettek az alkotásaid.
BUÉK!

Laurendilla írta...

Mindegyik tetszik, de a levendulásod teljesen elvarázsolt :))) meseszépséges, szinte már az illatát is érzem. A helyedben kis zsákot varrnék levendulának és a hátára varrnám. Képzeld milyen meglepetés érné azokat akiknek megmutatod.

Lau

Trudi írta...

Köszi a tippet Lau, de nagy dilemma előtt állok, mivel a főnökasszonyomnak nagyon megtetszett, a kiállítás után és rögtön mondta, hogy milyen jól mutatna az irodája falán. Most vivódom, hogy mit tegyek...

kastanie írta...

A levendulaföld elvarázsolt!