2009. október 16., péntek

Foltversek - Aranyló nárciszok

"Magányosan, mint egy felhő, vándoroltam
hegyormokon és zöld völgyeken át

míg egyszer hirtelen tömegbe botlottam
előttem állt milliónyi virág
arany nárciszok a fák alatt, a tónál
figyeltem táncukat, így teltek az órák...."

Elindult az új internetes foltos játékunk: a FOLTVERSEK. Először William Wordsworth Daffodils - Aranyló nárciszok című verse volt a téma - Kántás Balázs kortárs költő és műfordító fordításából idéztem fenn. Az első fordítás Szabó Lőrinc nevéhez fűzödik Táncoló tűzliliomok címen. Hogyan lett a nárciszből liliom, nos a kis csapatunk is megoszlott e téren. Nem szerettem volna fényképszerű képet varrni, mert az első versszakból ragadtam ki a nárciszok nagy tömegét, ahogy csillognak, sárgán virítanak.Ezért a konfetti technikát választottam: fogtam egy saját festésű zöld damasztot, rádobáltam a felaprított sárga darabokat, majd erre jött egy darab organza, kicsit halvány zöldes-sárgás átmenettel.
Végül letűztem: először színátmenetes Mettler cérnával kezdtem, de valamiért mostanában ezt nem szeret
i a gépem, egy idő után alul nagy hurkokat csinált, fejtés, majd sima narancssárga cérnával tűztem tovább, ezt vitte szépen. A felső zöld részen pedig aranyszállal tűztem.
Talán a kép nem is adja vissza az organza csillogását.

1 megjegyzés:

Marika írta...

Nagyon jól sikerült a munkád .
Nekem inkább olyan táncoló nárciszok .