2013. március 20., szerda

Telč - Csehország

A kultúraquiltek következő feladata Csehország volt. Sok-sok ötlet után, amelyben többek között még a kis vakond, "Krtek" is előkerült,  végül Telč  régi városképét választottam. Telč városa a Prága-Brno autópályától délre található nagyjából félúton.
Első írásos említése 1315-ből ismert. A házak eredetileg fából épültek. Miután a 14. században, egy nagy tűzvész után a várost átépítették, követ használtak, fallal és mesterséges tavakkal vették körül. A városban egy gótikus kastély épült a kései 15. században. A mai meseváros a 16. században alakult ki. Nagyon szép főtere van, csodás lábasházakkal gótikus és reneszansz stílusban. 1992-ben a történelmi városközpontot az UNESCO a Világörökség részévé nyilvánította. Lakosainak száma 6000 fő, de évente kb. 200 000, turista keresi fel a várost.
Technikai kivitelezése viszonylag egyszerű volt, mivel ki kellett már próbálni a CottonJet-et. Csehországban utoljára 1980-ban jártam, egy csereüdülés keretében. Akkor még Csehszlovákiának nevezték. A fényképek elvesztek, sajnos, azonban volt itthon egy régi album, tele fekete-fehér fotóval. Telč gyönyörű házai jutottak eszembe rögtön a témánál, de először színesben gondolkodtam. A régi időre tekintettel nosztalgiából választottam a fekete-fehér képet, hiszen amikor kinn voltunk még alig terjedt el a színes fotózás. Beszkenneltem hát a képet, kicsit alakítottam rajta a photoshop segítségével, majd kinyomtattam a cottonjet-re. A felirat is azért került az aljára, hogy régi fényképre emlékeztessen. Kevés tűzés után ilyen lett. 

2 megjegyzés:

BORI írta...

Én itt jártam és színes képeim vannak a pár évvel ezelőtt látott városról....érdekes az elképzelés és a kivitelezés. :)

Trudi írta...

Kicsivel később lett volna a feladvány, miután megjövünk, más készült volna biztosan.