2009. március 31., kedd

Kultúraquiltek - Kenya: maszájok


Ma van a kultúraquiltek határideje - Kenya volt a feladvány és kötelezően rozsdásítani is kellett.
Na itt egy kicsit meg voltam szorulva, mivel hiába van tele a ház "kacattal" alig találtam valami rozsdás dolgot a pincében. Sajnos az a kevés, ami összejött, nem sok rozsdás felületet eredményezett (két patkó, pár csavar és szeg). Találtam egy érdekes cikket az egyik Patchwork Professionalban, ahol shiborit készítettek rozsdásítással. Nosza, drótot találtam, gondoltam ezt kipróbálom. Tanulság az lett bőven: a vékony drót, amivel körbetekertem, nem fogott eléggé, pedig 5 napig "pácoltam", a vastagabbat pedig nem nagyon tudtam meghajlítani, mivel nagyon merev volt.
Vékony selyemmolinót használtam erre a célra. Valami eredmény azért lett belőle.
Kérdés már csak az volt, mi legyen a kenyai képem tárgya? Nagyon nehezen találtam megfelelő ihletet, mivel kedvenc témám a régészet itt nem nagyon adott semmit. Néztem a képeket, a különböző népcsoportok, színes öltözetek, sok-sok táj, állatok a nemzeti parkokban. Míg végül ráakadtam ezekre az érdekes képekre, ami visszaadta a maszájok fő jellemzőit, a magasságukat, a színes ruhákat. Meg is született a kép.
A kivitelezésnél a háttér lett a rozsdás festésből, a három alak úgy készült, hogy fehér anyagot rávasaltam két oldalas vetexre. Akrillfestékkel és textilfilccel kifestettem a ruhákat, illetve az embereket. Rávasaltam az alapra, letűztem a ruhák mintázatát, a hátteret, gyöngyöket varrtam a nyakra. Kedvencem lett az akrillfestés, Ildinek hála.

5 megjegyzés:

Marika írta...

A képet nézve én is a maszájok földjén érzem magam ,nagyon jól oldotad meg .Az akrill festés piszkálja ám a fantáziám ,valami bővebbet hol lehet megtudni?

zazálea írta...

Engem is érdekel a festés... Trudy, nagyon jó lett a képed, nagyon tetszik nekem.

Zelnice írta...

Trudy!És az australopitecus az smafu?

Trudi írta...

A festésnél nincs semmi ördöngősség, majd írok róla pár sort.
Violini, nem jutott eszembe, már felejtek, úgy tűnik. Rákerestem, nekem azt írta ki, hogy Etiópiában találták. De lehet, hogy most hülyeséget írtam?!

hildiko írta...

Kedves Trudy!

Tetszenek a munkáid.
Varráshoz ajánlok neked kellékeket, jóval a bolti ár alatt. Akár cserélhetünk is. Gombok, cipzárak, barna pamut csipke, fényes vékony barna és piros szalag, vajszínű cakkos szélű szalag.
Ha érdekel írj e-mailt, és küldök fotókat is.
Üdv: Hadháziné Ildikó
hildiko74@gmail.com