2009. június 1., hétfő

Kultúraquiltek - Dél-Korea: Emlékezés...


Már nagyon régen írtam a blogomba: sajnos nem nagyon volt időm, igazából mondanivalóm sem. Eléggé lefoglal a kertészkedés, nem varrtam semmit. Túl sok a stressz, már varrni sincs kedvem. Most is csak a kultúraquiltek miatt jelentkezem: május 31. volt a határidő, a téma: Dél-Korea.
Mikor kiderült mi a következő ország, keresgélni kezdtem a neten, illetve könyvekben, újságokban. Semmit sem találtam, ami érdekes lett volna. Kikötés is volt: legyen épület a quilten. Pagodák és modern épületek szép számmal akadtak. Már majdnem eldöntöttem, hogy a Lantern Festival - Buddha születésnapján - magyarul lampion fesztivál, illetve a suwoni fesztivál, sok táncossal, háttérben egy pagoda. De aztán mégsem ezt választottam.
Közben a hírekben hallottam, hogy megint atomrobbantás volt Észak-Koreában, újabb fenyegetettséget okozva ezzel Dél-Koreának, vagy a világnak. Ekkor találtam ezt a képet, ami - gondolom - egy temetőt ábrázol, ahol egy szinesbe öltözött, szomorú nőalak látható. Ez lett belőle. Sajnos épület nincs rajta - esetleg a fala - de azért remélem Ildi nem zárja ki.
A technika a szokásos volt, kétoldalas vetex-szel került az alak a festett anyagra, amin dolgoztam akrillal és olajpasztellel is, majd jött a tűzés. Szegélynek találtam ezt a koreai vagy kínai írással telenyomott anyagot.

2 megjegyzés:

Kaoka írta...

Nagyon megható, amit írsz és a képed is. :)

Miss Scotty írta...

Nem szabad, hogy elhatalmasodjon rajtad a szomorúság. Mi is éppen ma beszélgettünk erről az atomrobbantásról. Elszomorító, hogy a világban van egy ilyen ország, amelyik nagy ívben fütyül a többi népre. Pedig olyan gyönyörű a Föld, kár, hogy a nagyhatalmak csak a mának élnek, pedig gondolniuk kellene az utókorra is.
Remélem, hogy hamarosan jobb lesz a hangulatod.
Szép napot!
Scotty